Staat het oranje stoplicht overal even lang aan?

In Nederland of is dat afhankelijk van het kruispunt. En geldt dat voor fietsers en voetgangers ook dezelfde tijd?

erotisi
een week geleden
in: Wetgeving
jc54
een week geleden
Nee, de tijdsduur van "oranje licht" is van meerdere factoren afhankelijk. O.a. de ter plaatde toegestane snelheid en de grootte van het kruisingsvlak

Antwoorden (1)

Op een recht doorgaande 50-kilometer weg duurt het oranje stoplicht 3.5 seconden;
Op een 60-kilometerweg duurt het oranje licht 4 seconden;
Is de maximum snelheid 70 kilometer per uur dan is het stoplicht 4.5 seconden oranje;
Als de maximum snelheid 80 kilometer per uur is, duurt het oranje licht 5 seconden.
fremar
een week geleden